Averøya

Bygning i KristiansundEtter en avkjølende "God Morgen" på Atlanten camping, trillet jeg inn til Kristiansund sentrum igjen. Her fikk jeg satt inn sykkel og bagasje på turistkontoret. Deretter ble det aktiv sulling rundt i sentrum en times tid. Besøkte bibliotek og bank, en fotobutikk og et bakeri. Bildet til høyre er det eneste som ble tatt i Kristiansund - flott bygning!

Så tok jeg ferge til Bremsnes, og ga meg Averøya i vold. Kald nordavind, men ikke en sky på himmelen! Tok inn på Lysø camping for natten. Her hadde jeg utsikt mot havet i vest, og snødekte topper i øst. Ligger og nyter utsikten i den lune teltåpningen. Så kommer det tekstmelding om at jeg er blitt onkel til ei lita jente. En skikkelig gladmelding!

Dagens reiserute:
Kristiansund - Bremsnes - Lysø camping

Dagens data:
Distanse: 29,10 km
Tid: 1:40
Gj.sn.fart: 17,3 km/h

Flott vær, men iskald vindLa meg litt over 21, da kom nemlig teltet inn i skyggen. Et nødvendig ærend klokka tre på natta viste at temperaturen da var nede i et par grader. Klokka 9 er det likevel steketemperatur i teltet, men jeg sløver litt i påvente av at duggens skal forsvinne fra teltduken. Trikset er da å ligge med hodet mellom inner- og ytterduken på teltet. Der er det faktisk mange grader kjøligere… ;-)

Nøt virkelig 4 knekkebrød til frokost, med utsikt mot snødekte fjell under en knallblå himmel.

Bildet er fra dagen før (håndkle og vask henger til tørk. Tørket sjelden på dagen, men derimot innunder taket i teltduken om morgenen...). Det ser forlokkende varmt og deilig ut, men det var skikkelig iskaldt den dagen. Nordavind tidlig i juni kan være kalde saker. Jeg syklet med fullt regntøy hele gårsdagen!

Neste dag.

Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6
Dag 7
Dag 8
Dag 9
Dag 10
Dag 11
Dag 12
Dag 13
Dag 14