Anmeldelse:
This is the Sea II

Justine Curgenven og hennes firma Cackle TV har nå kommet med en oppfølger til This is the Sea som vi anmeldte i sommer. I Hollywood kan jo oppfølgere være så som så, men Justine holder kvaliteten. Her er det masse flott padling, til og med fra Lofoten! Slike filmer kommer det ikke mange av - så her har du den selvsagte julegave til padleentusiasten!

Av Lars

CoverPå samme måte som sist er filmen satt sammen av padling rundt om i verden, med padlere som til de grader har sittet i en kajakk før. Denne gangen er det ganske mye padling i tidevannsstrømmer, og en kan til tider få inntrykk av at det er elvepadling med havkajakk de bedriver. Særlig røft blir det år tuppen graver seg ned, og de tar forlengs rulle med kajakken...

Her får vi også være med på å runde Japan i kajakk, noe som ikke er gjort på en langhelg. Ett litt mer eksotisk padlested er New Foundland, der de padler med store hvaler og isfjell. Utrolig flott natur. Noe som selvsagt bringer oss naturlig over til vårt eget Lofoten. Norgespadlingen er ikke så lang i minutter, men Justine skryter av hvor flott det er på disse "remote islands".

På samme måte som sist er det en del kul filming av forskjellige typer ruller, blant annet håndrulle med bowlingball! Her er det mye å trene på! Du verden så motivert en kan bli bare av å se på TV... :)

Bonus-materiellet på denne filmen synes vi var det aller beste. Her følger vi nemlig Justine og to andre jenter på en ekspedisjon rundt Tasmania. Dette er tøffe saker, og jentene er ikke redd for å utlevere seg. Vi får være med på tunge beslutninger, og latter da en av dem ikk rekker på land og pisser i tørrdrakta... Personlig likte jeg denne 30 minutteren best på hele plata, men så er jeg veldig hekta på TUR!

Løp og kjøp - pakk inn årets julepresang! :)

Denne anmeldelsen ble publisert på adrenaline.no 29.11.2005

Pekere:

Nomekajakk
Selger NDK – kajakker i Norge, og videoen til Justine Curgenven.

NDK
Nigel Dennis Kayaks – en av sponsorene i filmen til Justine. Lages i Wales.

Cackletv.com
Firmaet til Justine Curgenven. Her kan du lese mer om hennes prosjekter, spesielle kamera og se bilder fra Lofoten! Hun driver ikke bare med kajakk, men også med klatring.

This is the Sea
Vår anmeldelse av den første DVDen til Justine.

Justine Curgenven:
"This is the Sea two. More great action, expedition and scenery as top seapaddlers pit their skills against nature in Japan, Tasmania, New Foundland, British Colombia, Norway and Wales. Seakayaking has never been so much fun."
Cackle TV Productions MMIV